Vejledning til tildeling af alle rettigheder i TastSelv Erhverv

Vejledning til tildeling af alle rettigheder i TastSelv Erhverv

Hvis man logger på TastSelv Erhverv med NemID skal man have tildelt rettigheder i systemet for at have adgang til de enkelte områder. Virksomhedens administrator bør tildele sig selv alle rettigheder - dette gøres som beskrevet nedenfor.

 

1.       Log på SKAT TastSelv Erhverv med NemID

2.       I menuen i toppen vælges Profil derefter vælges der i menuen til venstre 
  Rettigheder til TastSelv > Gruppér rettigheder

3.       Herunder vælges Ny rolle for egen virksomhed.

 Billede1

 

 

4.       Skriv et navn til den nye rolle (f.eks. Administrator) og tryk på Fortsæt.

 

Billede2

5.       I kassen under Domæne vælges alle domæner. Dette gøres ved at holde Ctrl-tasten nede mens man klikker på de enkelte linier. Tryk herefter på knappen Vælg domæne.

Billede3 Ny

6.       Herefter markeres alle punkter i kassen under Indberetningsområde. Dette gøres på samme vis ved at holde Ctrl-tasten nede mens man klikker på de enkelte linier. Tryk herefter på knappen Vælg indberetningsområde. (bemærk at antallet/navne på indberetningsområder og domæner ikke nødvendigvis svarer til illustrationerne i denne vejledning).

 Billede3

7.       Tryk på Gem.

8.       Tryk på Tilbage til rolleoversigt.

9.       Tryk på Medarbejdere ud for den rolle som du lige har oprettet.

 

Billede4

10.   Markér den aktuelle medarbejder (dig selv) i boksen til venstre og tryk på pilen der peger til højre.

11.   Når medarbejderen står i boksen til højre trykkes på Gem.

 

Billede5

12.   Herefter logges af TastSelv Erhverv.

13.   Log ind igen og der skulle nu gerne være adgang til alt i systemet.

Vejledning i PDF

Vejledning_tildeling_af_rettigheder_i_TastSelv_Erhverv.pdf



Nyheder

01

COVID-19 – UDLANDSDANSKERE OG UDSTATIONEREDE

Lovforslag til afbødning af de skattemæssige konsekvenser, som udlandsdanskere og personer, der arbejder i udlandet, har i forbindelse med COVID-19.

» Læs mere

02

COVID-19 – Ny mulighed for små og mellemstore virksomheder

Seneste moms- og lønsumsbetaling kan nu udbetales som rentefrit lån med tilbagebetaling 1. april 2021.

» Læs mere

03

COVID-19 – Lønkompensation

Det er nu muligt at ansøge om midlertidig lønkompensation ved hjemsendelse af medarbejdere som følge af COVID-19-situationen.

» Læs mere

04

2 nye hjælpepakker på plads for selvstændige erhvervsdrivende

Den 19. marts 2020 vedtog et enigt folketing yderligere 2 hjælpepakker for at hjælpe selvstændige erhvervsdrivende

» Læs mere

05

Udskydelse af betalingsfrister for moms, AM-bidrag og A-skat

Coronavirussen spreder både smitte og store økonomiske konsekvenser.

» Læs mere